Regulamin sklepu

Sklep dokonuje sprzedaży dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych, wyłącznie na zamówienia przesłane drogą elektroniczną. Kupujący otrzymuje zakupiony towar medotą wysyłki kurierskiej, a fakturę z 23% VAT, lub fakturę zwolnioną z VAT (w zależoności od wybranej ofety zakupu) otrzymuje na podany w zamówieniu adres email, zgodnie z danymi zawartymi w zamówieniu, .

1. Zamówienia

a) Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje automatycznie wysyłany przez sklep list elektroniczny z potwierdzeniem złożonego zamówienia. Złożenie zamówienia nie jest równoważne z zawarciem umowy. Klient akceptuje warunki w momencie otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia (czyt. pkt. 8. d regulaminu). Wysyłki realizujemy natychmiast po akceptacji, lub maksymalnie do 48h. Zamówienia wysyłane są automatycznie. Możemy telefonicznie  kontaktować się z Zamawiającym w celu potwierdzenia zamówienia.

b) W razie rezygnacji z zamówienia , należy anulować je drogą elektroniczną lub gdy pracownik sklepu będzie telefonicznie potwierdzał zamówienie. W przypadku opóźnienia lub niemożności doręczenia przesyłki z winy Zamawiającego lub w przypadku odmowy odbioru przesyłki, Zamawiający zostanie obciążony dodatkowymi kosztami (koszty magazynowania przez kuriera, koszty manipulacyjne zgodne z cennikiem transportu).

c) Sklep może anulować i nie podjąć się realizacji zamówienia bez podania przyczyn.

2. Sposoby dostawy

a) Przesyłka kurierem DPD: Kupujący ponosi koszt dostawy według cennika transportu. Towar będzie wysłany w ciągu 1-2 dni roboczych w trybie automatycznym, lub od dodatkowego potwierdzenia zamówienia. Termin ten z przyczyn niezależnych od sklepu np. z powodu wyczerpania zapasów, nie odebrania przesyłek przez przewoźnika, może się wydłużyć. O opóźnieniach klient będzie informowany. W przypadku płatności przelewem za datę potwierdzenia przyjmuje się wpływ zapłaty na konto sklepu. Przesyłki docierają do odbiorcy w następnym dniu roboczym od wysłania, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w typowych godzinach pracy przewoźników 8-17.

W trakcie odbioru przesyłki kupujący ma prawo po podpisaniu listu przewozowego i uregulowaniu należności ( w przypadku pobrania ), w obecności kuriera sprawdzić stan i zawartość przesyłki. Należy zwrócić szczególną uwagę na wszelkie uszkodzenia opakowania, taśm zabezpieczających. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki należy w obecności spedytora spisać protokół szkody. Należy opisać w nim wszelkie uszkodzenia opakowania i zawartości. Należy także natychmiast zawiadomić sklep. Bez sporządzonego protokołu szkody reklamacje związane z uszkodzeniami powstałymi w transporcie nie będą uwzględniane.

b) Odbiór osobisty: możliwy jest po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

3. Warunki dostawy

Towar za pobraniem może nie zostać wysyłany pod adresy tymczasowe np. akademiki, targi. Oraz jeśli podany przez klienta adres jest błędny, lub niekompletny.

Okres dostawy może się wydłużyć z przyczyn niezależnych od sprzedawcy.

Zamówienia na kwotę powyżej 2000zł są dostarczane na koszt Sklepu.

W przypadku braku towaru w magazynie Sklep informuje o tym Kupującego. Sklep określi termin dostawy lub zaproponuje, o ile to możliwe, towar o porównywalnej cenie, parametrach i jakości. Kupujący w takim przypadku może zrezygnować z zakupu, czekać na dostawę lub zaakceptować proponowany towar. Swoją decyzję klient przesyła pocztą elektroniczną. Brak decyzji jest równoważny z rezygnacją z zakupu.

4. Sposób płatności.

a) Przelewem: towar jest wysyłany po  wpłynięciu zapłaty na konto Sklepu.

b) Za Pobraniem: płatność u kuriera w momencie odbioru przesyłki.

c) Gotówką: przy odbiorze towaru w Jeleniej Górze po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Sklep może odmówić płatności przy odbiorze, prosząc o przedpłatę gotówką lub przelewem. Dotyczy to zamówień na towary w promocji, rzadko zamawiane, o dużej wartości, dużych gabarytach.

5. Gwarancja

Na towar zakupiony w naszym sklepie Kupujący otrzymuje gwarancję sklepu lub producenta.  Okres gwarancji uzależniony jest od rodzaju zakupionego sprzętu.

6. Reklamacje

W przypadku, jeśli szkody powstały w transporcie niezbędny jest protokół spisany z kurierem, który jest podstawą do reklamacji i ew. wymiany przedmiotu, którego koszty pokrywa ubezpieczenie przewoźnika. Jeśli natomiast wada wyraźnie będzie wskazywała na fabryczną, to urządzenie zostanie naprawione gwarancyjnie i nieodpłatnie.

Jeśli usterki powstały w wyniku niewłaściwego użytkowania, naprawa będzie odpłatna. Wówczas dokonana będzie ocena i ustalenie, co wskazuje na wynik niewłaściwego używania urządzenia; np. przenoszenie za ramę, lub siłowe jej odchylanie, upadek z wysokości, przygniecenie innymi narzędziami, jak drabiny, lub elementy rusztowania, niewłaściwe przechowywanie, inne niewłaściwe użytkowanie, itp.  (dotyczy gilotyn do styropianu)

Jeśli zaistniałe wady wymienione wyżej, lub podobne do niewłaściwego użytkowania, będą oczywiste, to naprawa będzie odpłatna. Tak samo odpłatne będą usterki, które mogły powstać w transporcie firmą kurierską, na które nie został sporządzony protokół szkody.

Odpłatnie będą liczone usunięcia usterek, których rozwiązanie leżało w możliwościach użytkownika, wynikających z typowych zasad obsługi i konserwacji sprzętu, np. wymiana spalonego bezpiecznika transformatora.

Wysyłając urządzenie do reklamacji należy pamiętać, że odpowiedzialność za nadaną przesyłkę ciąży na nadawcy. Sprawdzamy każdą przesyłkę kurierską, która do nas dociera. Jeśli urządzenie zostanie źle zapakowane i w wyniku tego zostanie uszkodzone w transporcie spisujemy protokół z kurierem ujawniając szkody, które nie są przedmiotem reklamacji i nie podejmujemy dalszych działań do czasu ustalenia zakresu odpowiedzialności nadawcy.

Zasady odpowiedzialności regulują ustawy:  Ustawa Prawo Przewozowe art. 76 oraz Kodeks Cywilny art. 791

7. Zwrot towaru

a) Klientów zgodnie zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta  przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14dni od daty dostarczenia. Prawo to stanowi jednak, że: konsument odstępujący od umowy w urzędowym czasie 14 dni może w tym czasie korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

b) W przypadku, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi w ciągu 14 dni, a urządzenie będzie nosiło ślady użycia, klient będzie zobowiązany do poniesienia kosztów wynikających ze zmniejszenia wartości urządzenia.

c) Formularz odstąpieniu od umowy i warunki zwrotu dostępne są do pobrania pod tym linkiem: Formularz odstąpienia od umowy Wypełniony formularz można wysłać pocztą tradycyjną, lub pocztą elektroniczną z dołączonym formularzem w załączniku.

d) Zwrot towaru wymaga wcześniejszego poinformowania sprzedającego o chęci odstąpienia od umowy, jasno brzmiącym oznajmieniem woli odstąpienia od umowy zawartej na odległość, lub też dołączeniem podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy do zwracanej przesyłki. Zgodnie z ustawą na której opierają się opisywane zasady, środki zwracane są konsumentowi w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy.

e) Zgodnie ze znowelizowanym 1 czerwca 2020 roku prawem konsumenckim, zwrot towaru zakupionego na odległość nie przysługuje: sklepom, hurtowniom i innym podmiotom prowadzącym sprzedaż detaliczną i hurtową, związaną z działalnością handlową, które kupują produkt do dalszej odsprzedaży. Podmiotom gospodarczym, które kupiły przedmiot związany z wykonywaniem prowadzonej przez nie działalności gospodarczej.

8. Opisy towarów, zdjęcia, ceny, pomyłki.

a)  Sklep może odmówić sprzedaży towaru, jeśli opis towaru, informacja o dostępności towaru, cena lub stawki podatków zawierają błędy.

b) Zdjęcia produktów nie są elementem opisu technicznego i nie mogą być podstawą do reklamacji z tytułu niezgodności parametrów technicznych.

c) Dokładamy wszelkich starań, aby prezentowane opisy techniczne były zgodne z rzeczywistymi, ale np. ze względu na zmiany parametrów dokonywane przez producenta mogą się pojawić rozbieżności za które sklep nie bierze odpowiedzialności. Należy sprawdzać parametry techniczne na stronach internetowych producenta lub skontaktować się ze sklepem w celu uzyskania informacji.

d) Prezentacja towarów na stronach naszego sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz stanowi jedynie zaproszenie do zawarcia umowy. Złożenie zamówienia nie jest równoważne z zawarciem umowy. Klient akceptuje warunki w momencie otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia.